This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 717x538 and weights 60KB.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x504 and weights 249KB.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x504 and weights 254KB.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x504 and weights 241KB.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x504 and weights 274KB.
Yıllarca arcade salonlarında, parmaklarıma işkence edercesine, Mortal Kombat oyunlarını oynadıktan sonra, bilgisayarların yaygınlaşması ile, evimde işkenceye devam ettim Mortal Kombat Deadly Alliance ile konsola taşınan taçsız kral, Deception daki Konquest modundan sonra, yeni bir konsepte bürünmüş olarak yeniden karşımızda.
Midway birkaç jetonlu arcade oyunundan sonra, artık devrin konsol devri olduğunu anladı ve eğer konsolara el atılmazsa Mortal Kombat `ın unutulacağının kaçınılmaz olduğunu önceden saptamayı başardı. Dolayısıyla konsolara gerekli önemi ve değeri vermeye başladı. Konsollardan önce PC yi deneyen Midway, orjinal MK oyunlarının havasını PC ye yansıtmayı başaramadı ve arcadelerin muhteşem atmosferini yakalayamadı. Fakat konsoldaki bu büyük başarısının PC deki tecrübeleriyle ilintili olduğuna inanıyorum.
HİKAYE AYNI
İlk Mortal Kombat turnuvasının son dövüşünde, Liu Kang ile Shang Tsung karşı karşıya gelmişlerdi ve Liu Kang üstün bir başarı (!) göstererek dünyamızı kötülüğün egemenliğinden kurtarmıştı. Fakat, Shang Tsung ve hizmetkarları, gizemli bir yer sarsıntısı ile açılan bir portaldan yararlanarak, dış dünyadan kurtulmayı başardılar. Kung Lao, gizli koruyucu, Shaolin Monks `lara (Liu Kang ve arkadaşları) parçalanan adadan kaçmalarına yardım etti. (ilk Mortal Kombat Turnuvasında Shang Tsung yenilince, büyülü olan ada parçalanmaya başlamışdı) Yani dolaylı olarak, Liu ve yandaşlarının hayatlarını kurtarmıştı. Kahramanlarımız evlerine döndüklerinde, Baraka ve Tarkatan sürüsü, (baraka ya hizmet için yaratılmış, barakanın kopyaları) Wu Shi Academy `ye (Mortal Kombat Turnuvalarını düzenleyen ve iki dünya arasındaki dengeyi sağlayan akademi) saldırdılar. Amaçları akademiyi yenerek, Mortal Kombat kurallarını değiştirmek ve dünyayı elegeçirmekti. Shaolin Monks `lar Shang Tsung istilasını savuşturmuş olsalarda, Raiden, çok derin bir komplo sezdi ve Shaolin Monks `a dışdünyaya giderek Shang Tsung `u öldürmelerini söyledi. Hikayenin geri kalanına sadece siz karar veriyorsunuz. Shaolin Monks `ların kaderi sizlerin eline geçiyor.
OYNANILIŞ
Hepiniz dövüş oyunlarının rutinini bilirsiniz. Bir sürü güçlü gözüken fakat hantal yada nazik görünümlü karakterler arasından bir tanesini seçersiniz, ve oyuna başlarsınız. Sırayla karşınıza giderek güçlüleşen karakterler gelmeye başlar ve siz pes edene kadar yada oyundaki tüm karakterleri dövene kadar yada en kötü ihtimalle ölene kadar oyunu oynarsınız. Mortal Kombat Shaolin Monks bu rutini camdan dışarı fırlatmış. Aslında, Mortal Kombat Shaolin Monks, özünde, bir aksiyon/macera oyunu. Fakat kombo sistemi ve düşmanları yakalamak ve fırlatmaya gelince, biraz standartlaşıyor iş. Buna ek olarak oyunun hikayesi, az öncede söylediğim gibi, ilk oyunun hikayesine birkaç şey ekleyerek yeniden düzenlenmiş hali. (tıpkı eski oyunlarda olduğu gibi) Bu nedenle Mortal Kombat serilerine yabancı olmayan insanlar, hikaye kısmına yabancı olmayacaklar.
Aslına bakarsanız, Mortal Kombat Shaolin Monks `u, Mortal Kombat karakterlerinin normal hayatlarında ne yaptıklarını görmeniz için hazırlanmış bir oyun olarak görebilirsiniz (tabii ki resmi turnuvalarda dövüşmedikleri zamanlarda ) Oyunun ana karakterleri, Liu Kang, Kung Lao ve Shang Tsung `un ana düşmanları. Oyunda görebileceğiniz karakterlerin bazıları şunlar : Liu Kang, Kung Lao, Reptile, Shang Tsung, Raiden, Sub-Zero, Kano, Scorpion, Sonya, Johny Cage, Kitana, Goro, Shao Kahn... ve Mortal Kombat oyunlarından tanıdığınız ama şu anda benim aklıma gelmeyen bir kaç karaketer daha.
Mortal Kombat Shaolin Monks u bir kenara bırakırsaki diğer tüm orjinal Mortal Kombat oyunlarında (arcadelerde olsun, konsollarda olsun) oyunun size sunduğu karakterlerin yetenekleri ile sınırlı kalmak zorundasınız. Demek istediğim, daha önceki oyunlarda, karakterlerimizin gelişimi yoktu. Elinizde ne varsa, onunla yetiniyordunuz. Fakat Mortal Kombat Shaolin Monks da karakterlerinizin ölümcüllüğünü, ve yeteneklerini oynarken geliştirme şansına sahipsiniz. Oyuna başladığınızda, standart olarak bir takım yeteneklere sahipsiniz. Belirli gruplar altında toplanmış olan bu hareketler ( kayarak yapılan hareketler, hava saldırıları, silahlar...vs) her iki karakter tarafından biliniyor. Bunlara ek olarak, karakterlerimize has ve dah önceki oyunlardan bilindik hareketler de yapıyorsunuz. Oyundaki silahları oyun içinde yerden topluyorsunuz ve bir müddet sonra, birden bire elinizden kayboluveriyor.
FINISH YOK MU FINISH??
Olmaz mı? Bir Mortal Kombat oyununu finish yapmadan o şahane fatality leri görmeden bitirirsem eğer, o oyunu alır camdan aşşağıya atar ve üzerinden ağır bir kamyonun geçmesini zevkle izlerim Tabii ki var. Hemde beni bile tatmin edecek cinsten, ve oldukça çeşitli. İki karakterle oynuyorsunuz ve herbir karakterin kendine özel 6 ayrı fatalitysi var. Oyunda ilerledikçe bu fatality `leri yapmayı öğreniyor ve oyun içinde istediğiniz zaman istediğiniz düşmana yapabiliyorsunuz. Yani finish yapabilmek için oyun sonundaki karakterleri beklemenize gerek yok. Oyunun ilerleyen bölümlerinde, Brutality yapma şansınız da olacak. (buda benden hediye olsun sizlere) Bu oyunda yeni bir son hareket eklenmiş. `Multality` denilen bu hareketi yaptığınız da, birçok düşmanı bir anda bertaraf edebiliyorsunuz.
KONTROLLER
Mortal Kombat Shaolin Monks `u kontrol bakımından tek yapan en büyük özelliği, co-op (iki kişinin aynı ekranda oynama özelliği) özelliğinin oyuna eklenmiş olması. Daha önceki hiçbir MK oyununda bu özellik yoktu. Aslına bakarsanız bu özelliği kullanabilecekleri bir oyunlarıda yoktu ama ) oyunu bir arkadaşınızla takım halinde oynamak, sadece oyunu kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda, tek kişilik oyun moduna göre oldukça zevkli hale getiriyor. (örneğin bir liu kang ile rakibe komboya başlıyorsunuz. Sonra kombo bitiminde düşmanı havaya fırlatıyorsunuz. İşte burada takım arkadaşınız devreye giriyor ve havada sizin fırlattığınız düşmanı yakalayarak komboya devam ediyor. Bunu görmek ve arkadaşınızla birlikte o heycanı yaşamak oldukça zevkli oluyor)
Mortal Kombat Shaolin Monks `un diğer yeniliği (kontroller açısından) aynı anda birden çok karaktere vurabilmeniz. Mesela bir düşmana kombo çekmeye başladınız. Kombonuz bitmeden arkanızdan gelen başka bir düşmana vurabiliyorsunuz. Bu hem karaterlerin hızlı hareket ederek hantallıklarından kurtarmış, hem de oyuna bolca aksiyon katmış.
GRAFİKLER~SESLER
Daha önceki MK oyunlarında grafşklerin pek bir önemi yoktu. Zaten halen oyunun hiç 3D olmaması gerektiğini söyleyen insanlar tanıyorum. Mortal Kombat Shaolin Monks daki grafikler, böyle bir oyun için doyurucu diyebilirim. Oldukça temiz ve düzenli görünüyor. Fakat animasyonlar gerçekten harika. Ayrıca çevreyle etkileşim ve çevre öğelerinin birbirleriyle olan ilişkileri, sizi oyunun içine çekmeyi başarıyor. Modalizasyon, işini yapıyor olsa da, detaylar biraz basit gibi geldi bana. Animasyonların bitiminde direk olarak oynamaya başlıyoruz (herhangibir yükleme ekranı yada görüntü değişikliği olmuyor) Animasyonları en iyi kalite olarak tanımlayabilirim. Zaten sinematik olarak konulmuş mükemmel... gerçekten mükemmel bir açılış videosundan sonra, ne denli başarılı bir gçiş kullanıldığını görünce, bana hak vereceksiniz.
Eğer daha önceki MK oyunlarının müziklerini sevdiyseniz, yada içinizde biryerlerde uzak doğu müziklerini sevdiğinizi keşfettiyseniz, Mortal Kombat Shaolin Monks tam size göre. Ses efektleri oldukça iyi. Zaten Liu nun seslerine taa MK Trology den beri hayranım ) aynı sesleri hata daha iyiylerini de duyuyorsunuz. Düşmanlarınızın homurdanması, barakanın kılıcının sesi... minik detaylarmış gibi görünse de, oyunun güzelliğine güzellik katıyor.
SONSÖZ
Eğer birzamanlar arcade salonlarına uğradıysanız, MK oyunlarından herhangibirini oynanamış olmanız imkansızdır bana göre. Yada bir oyun tutkunu iseniz, Mortal Kombat adını muhakkak duymuşsunuzdur. Fakat daha önce hiç Fatality yapmadıysanız, Mortal Kombat Shaolin Monks oyuna ve seriye başlamak için kötü bir seçim bana göre. Çünkü serinin diğer oyunları ile pek bir ortak yönü yok. (karakter ve hikaye dışında) Hikaye kısmı sizi tatmin etmediyse, oyunun aksiyonu kesinlikle isteklerinizi karşılayacaktır.
Gerçekten çok çeşitli kombo sitilleri, bir dolu fatality, klasik MK karakterleri, çok çeşitli hareketler, co-op oynama imkanı... vs gibi yenilikler, artık sıradanlaşan karşılıklı dövüşlerden sıkılanlar için birebir.